Έρευνα-σοκ για τα μανό - Οι επιστήμονες του Χάρβαρντ προειδοποιούν τις γυναίκες

Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2018 15:16 Έρευνα-σοκ για τα μανό - Οι επιστήμονες του Χάρβαρντ προειδοποιούν τις γυναίκες

Στα βερνίκια νυχιών μπορεί να κρύβονται βλαβερές τοξίνες που συνδέονται με την υπογονιμότητα ή ακόμα και με τον καρκίνο αποκαλύπτει νέα έρευνα του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.

Η έρευνα έδειξε ότι ακόμα και τα μανό που φέρουν τον χαρακτηρισμό “μη τοξικά” μπορεί στην πραγματικότητα να περιέχουν επικίνδυνα συστατικά.

Παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει απαγορεύσει τη χρήση πολλών χημικών ουσιών από ο 2004, οι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι στην πορεία υπήρξε “θλιβερή αντικατάστασή” τους από άλλες τοξίνες.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Άννα Γιανγκ, μελέτησαν 40 διαφορετικά μανό που έφεραν πάνω τους ευρεία γκάμα σημάνσεων, από “3-Free” έως “13-Free”, σε αποχρώσεις του κόκκινου και του ροζ που θεωρούνται οι πιο δημοφιλείς, από 12 διαφορετικές εταιρείες. Όπως διαπίστωσαν ακόμα και τα “μη τοξικά” μανό περιείχαν συστατικά επικίνδυνα για την υγεία.

Για παράδειγμα, η ουσία TPHP, που διαταράσσει το ορμονικό σύστημα, βρέθηκε σε υψηλά επίπεδα σε τρεις μάρκες βερνικιών, παρά τη σήμανση που έφεραν περί του αντιθέτου. Η ουσία DEHP, η οποία έχει συνδεθεί με την υπογονιμότητα και θεωρείται πιθανά καρκινογόνα για τους ανθρώπους, ανιχνεύτηκε στο 60% των δειγμάτων ενώ σε μεγάλο ποσοστό ανιχνεύτηκε και μόλυβδος.

Σημειώνεται ότι πριν από ένα μήνα, έρευνα του πανεπιστημίου Τζορτζ Μέισον είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για κοκτέιλ επικίνδυνων χημικών σε προϊόντα περιποίησης προσώπου.

Πηγή πληροφοριών: Espresso