Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 02 Απριλίου 2018 16:25 Κρύβεται εξωγήινη μορφή ζωής στα νέφη της Αφροδίτης; - Τι πιστεύουν Αμερικανοί επιστήμονες

Απαντήσεις στο μυστήριο αν υπάρχει ζωή εκτός του πλανήτη μας ενδέχεται να δώσουν τα νέφη της Αφροδίτης, λένε επιστήμονες.

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Astrobiology στις 30 Μαρτίου υποστηρίζει ότι τα σύννεφα του δεύτερου σε απόσταση από τον Ήλιο πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος δεν αποκλείεται να φιλοξενούν εξωγήινη ζωή υπό τη μορφή μικροβίων, όπως εικάζεται εδώ και ορισμένες δεκαετίες, αφού το επιτρέπουν τόσο οι χημικές και φυσικές ιδιότητες, όσο και οι μέτριες θερμοκρασίες και η πίεση.

Το ενδιαφέρον των επιστημόνων κίνησαν τα σκοτεινά μπαλώματα στα νέφη του πλανήτη, που αποτελούνται από θειικό οξύ και σωματίδια που απορροφούν το φως, παρόμοια μ’ αυτά που βρίσκει κανείς στη Γη και με παρόμοιες διαστάσεις με τα γήινα μικρόβια. Και θεωρούν ότι τα μπαλώματα αυτά μπορεί να είναι παρόμοια με τα άνθη φυκιών στις λίμνες.

Φωτογραφία Wikipedia

Η ομάδα των ερευνητών πιστεύει ως εκ τούτου ότι η Αφροδίτη -που ονομάζεται και «αδελφή της Γης», ως προς την ομοιότητα στο μέγεθός της με τον πλανήτη μας- μπορεί να παίξει κεντρικό ρόλο στην αναζήτηση άλλων μορφών ζωής, αν και θα πρέπει πρώτα να ληφθούν δείγματα από τα νέφη της και να εξεταστούν.

«Για να ξέρουμε την αλήθεια θα πρέπει να πάμε εκεί και να πάρουμε δείγματα από τα νέφη», είπε ο χημικός βιολόγος και εκ των συντακτών της μελέτης, Ρακές Μογκούλ. «Η Αφροδίτη μπορεί να αποτελέσει ένα συναρπαστικό νέο κεφάλαιο στην εξερεύνηση της αστροβιολογίας».

Η NASA ετοιμάζεται να θέσει αυτό τον μήνα σε τροχιά ένα νέο τηλεσκόπιο, το Transiting Exoplanet Survey Satellite (ή αλλιώς Tess) που θα αναζητεί εξωπλανήτες και θα μπορούσε να συμβάλει στην εξεύρεση απάντησης στο ερώτημα αν υπάρχουν άλλοι πλανήτες σαν τη Γη. Αν και είναι απίθανο να συμβεί όσο ζούμε, αρκετοί επιστήμονες θεωρούν ότι κάποια μέρα, ίσως και εντός του τρέχοντος αιώνος,  θα βρούμε μια εξωγήινη μορφή ζωής.

Πηγή: iefimerida.gr