Όλα όσα δεν ξέρατε για το πιο ξακουστό ράλι στην Ελλάδα - Η έρευνα και το ρεπορτάζ είναι του Βασίλη Σαρημπαλίδη...

Δεν χωρά αμφισβήτηση ότι το ράλι Ακρόπολις δεν είναι ένας απλός αγώνας. Η ιστορία γράφεται και έπειτα από έξι σχεδόν δεκαετίες (ξεκίνησε το 1953) έχει καταφέρει να γίνει θεσμός και να τοποθετήσει την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Θεωρείται ως ένας από τους κορυφαίους και μαζί με άλλα ράλι, όπως αυτό του Μόντε Κάρλο, αποτελούν το ξεχωριστό, το μοναδικό, αυτό που θα ήθελαν να τρέξουν όσοι θέλουν να πετύχουν κάτι ξεχωριστό στην αγωνιστική τους καριέρα. Ακόμα και η απλή συμμετοχή στο «Ακρόπολις» θεωρείται επίτευγμα ενώ ο τερματισμός σε αυτό είναι ένα συναίσθημα που μπορούν να περιγράψουν μόνο όσοι καταφέρνουν να ανέβουν τη ράμπα του τερματισμού.

Με τόσο μεγάλη ιστορία και με απήχηση που ελάχιστοι αγώνες διαθέτουν, δεν είναι υπερβολή που
Η ελληνική σημαία ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο μέσω του ράλι Ακρόπολις
Η ελληνική σημαία ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο μέσω του ράλι Ακρόπολις

χαρακτηρίζεται εθνικός αγώνας. Τις ημέρες που διεξάγεται χιλιάδες θεατών ακολουθούν πιστά τους κορυφαίους οδηγούς του πλανήτη, κατασκηνώνουν και απολαμβάνουν ένα συνδυασμό θεάματος τεχνολογίας και φύσης, καθώς οι ειδικές διαδρομές αποτελούν ξεχωριστό κομμάτι της εθνικής μας κληρονομιάς. Τουρίστες από όλο τον κόσμο επισκέπτονται τη χώρα μας, ενώ η τηλεοπτική εικόνα μαζί με τις φωτογραφίες ταξιδεύουν παντού, για να παρακολουθήσουν εκατομμύρια φίλαθλοι, το τι γίνεται στην Ελλάδα.


Στην κορυφή του κόσμου...


Πολλές χώρες θα ήθελαν να έχουν ένα αγώνα επιπέδου «Ακρόπολις» όμως δεν τα έχουν καταφέρει. Αναμφισβήτητα το αποκορύφωμα ήταν το 2005. Ήταν η χρονιά που διεξήχθη η περίφημη σούπερ ειδική διαδρομή στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας. Πάνω από 60.000 θεατές δημιούργησαν αυτό που δεν είχε ζήσει ποτέ στο παρελθόν αγώνας του WRC, και «ανάγκασε» τους πάντες να ψηφίσουν το «Ακρόπολις» ως το κορυφαίο αθλητικό γεγονός του κόσμου (το κύπελλο της πρώτη θέσης είναι αυτό στην δεξιά φωτογραφία), όσον αφορά το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Κουβαλώντας έναν τόσο σημαντικό τίτλο και με την προβολή να έχει... ξεφύγει (τηλεόραση, εφημερίδες, ραδιόφωνα, περιοδικά, διαδίκτυο κ.ά.), ήταν εύκολο ο Εθνικός μας αγώνας να παραμείνει στην κορυφή και με τεράστια απόσταση από τον δεύτερο.

Το 2005 ένας αγώνας ράλι βούλιαξε για...πλάκα το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας
Το 2005 ένας αγώνας ράλι βούλιαξε για...πλάκα το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας

Πήρε την κάτω βόλτα

Ως δια... μαγείας όμως ο αγώνας άρχισε να παίρνει την κάτω βόλτα παρασκηνιακά, καθώς από την άλλη πλευρά (του θεάματος) οι θεατές έβλεπαν πάντα τους καλύτερους με τα πιο εξελιγμένα αγωνιστικά αυτοκίνητα και φυσικά το απολάμβαναν.

Όπως ο αγώνας έδειξε να επηρεάζεται οικονομικά σε μεγάλο βαθμό και σιγά, σιγά τα πρώτα σημάδια... χαλάρωσης άρχισαν να εμφανίζονται. Με την εικόνα που παρουσιαζόταν και τα οικονομικά να μην βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση η απόφαση για αλλαγή ήταν μονόδρομος.

Η φωτογραφία από την συνέντευξη Τύπου που έγινε τέλη του 2010. Στη μέση διακρίνεται ο επιχειρηματίας Άρης Βωβός...
Η φωτογραφία από την συνέντευξη Τύπου που έγινε τέλη του 2010. Στη μέση διακρίνεται ο επιχειρηματίας Άρης Βωβός...


Promoter από το πουθενά...

Έβαλαν.. μπροστάρη τον επιχειρηματία Άρη Βωβό για να αφήσει θετικές εντυπώσεις Ξαφνικά, το 2010, η ΕΛΠΑ αποφάσισε χωρίς διαγωνισμό να παραχωρήσει τα δικαιώματα της προώθησης σε μία εταιρεία με την ονομασία Celeritas. Μέχρι την ημέρα της συνέντευξης Τύπου που έγινε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκίνητου (τέλη Δεκεμβρίου), κανείς δεν γνώριζε ποια ήταν αυτή η εταιρεία που εμφανίστηκε από το πουθενά και ανέλαβε την οργάνωση.

Ο γνωστός επιχειρηματίας Άρης Βωβός που έτρεχε σε αγώνες ράλι (και φυσικά στο Ακρόπολις) μαζί με τον επιχειρηματία Παύλο Αθανασούλα (ιδιοκτήτη του καφέ-μπαρ Waves στο Λουτράκι) εμφανίστηκαν πίσω από την Celeritas. H κίνηση δεν σχολιάστηκε αρνητικά καθώς η παρουσία του Άρη Βωβού ενέπνεε εμπιστοσύνη και σιγουριά, τουλάχιστον στο οικονομικό κομμάτι.

Όπως αποκαλύπτει το zougla.gr
, ουδέποτε ο Άρης Βωβός συμμετείχε στην εν λόγω εταιρεία γεγονός που δημιουργεί ερωτηματικά. Στην τότε, πάντως, συνέντευξη Τύπου δεν έγινε γνωστό πως μία... Celeritas απέκτησε τα δικαιώματα αλλά έγινε γνωστό πως η συμφωνία έγινε χωρίς κέρδη για την ΕΛΠΑ. Τότε ακούστηκε και η περίφημη πρόταση πως αν βγουν χρήματα από το Ακρόπολις θα επενδυθούν στους αγώνες και κυρίως σε νέους οδηγούς. Στα τέσσερα χρόνια που έχει αναλάβει τον θεσμό η Celeritas δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ για την στήριξη κανενός αθλητή...

Σε αυτό το έγγραφο αποκαλύπτεται για πρώτη φορά πως ουδέποτε ο επιχειρηματίας Άρης Βωβός ήταν μέτοχος της εταιρείας Celeritas
Σε αυτό το έγγραφο αποκαλύπτεται για πρώτη φορά πως ουδέποτε ο επιχειρηματίας Άρης Βωβός ήταν μέτοχος της εταιρείας Celeritas


Διαβάστε τη συνέχεια του ρεπορτάζ εδω