• Εκτύπωση

Νότια Κορέα: "Γιαγιά νομίζω ότι θα πεθάνω"- Τα τελευταία λόγια μαθήτριας



Συγκλονίζουν τα τελευταία λόγια της μαθήτριας Park Ji Yoon, λίγο πριν χαθούν τα ίχνη της στο τραγικό ναυάγιο στη Νότια Κορέα.

"Γιαγιά νομίζω ότι θα πεθάνω. Το πλοίο βυθίζεται και κρεμιέμαι από τα κάγκελα", έλεγε με τρεμάμενη φωνή στη γιαγιά της Kim Ok Young...

Η γιαγιά της επιχειρούσε συνεχώς να επικοινωνήσει τηλεφωνικά μαζί της. Κάποια στιγμή άκουσε και πάλι τη φωνή της. Αυτή τη φορά το κορίτσι τής είπε ότι πρέπει να κλείσει το τηλέφωνο.

Λίγη ώρα αργότερα, η 74χρονη γιαγιά της έλαβε ένα γραπτό μήνυμα στο κινητό της από την εγγονή της, που περιείχε μόνο ένα γράμμα χωρίς κανένα νόημα, και από τότε έχει χάσει τα ίχνη της.

Η τραγική ειρωνεία είναι ότι η μικρή δεν ήθελε να πάει εκδρομή στο νησί Jeju, που είναι τουριστικό θέρετρο, καθώς απεχθανόταν τα ταξίδια με πλοία.

"Της είπα ότι αν δεν πήγαινε ταξίδι με τα άλλα παιδιά, θα το μετάνιωνε, και τώρα το μετανιώνουμε εμείς" δήλωσε η 74χρονη.

Στο μεταξύ, οι προσπάθειες διάσωσης συνεχίζονται και μετέχουν 84 πλοία, 18 αεροσκάφη και δύτες, ενώ σύμφωνα με τα μέχρι τώρα επίσημα στοιχεία, τουλάχιστον έξι άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους.

Συνολικά 174 άνθρωποι διασώθηκαν από το πλοίο που ναυάγησε 20 χιλιόμετρα ανοικτά των ακτών του Ζίντο, ανακοίνωσε η κυβέρνηση στον τελευταίο απολογισμό που έδωσε. Περισσότεροι από 50 έχουν τραυματιστεί και 284 αγνοούνται.

Μεταξύ των επιβαινόντων περιλαμβάνονταν 325 μαθητές από ένα λύκειο στα περίχωρα της Σεούλ. Ταξίδευαν προς ένα δημοφιλές θέρετρο, το νησί Τζετζού, που βρίσκεται περίπου 80 χιλιόμετρα νότια της ηπειρωτικής χώρας.

Ένας επιζών, ο Κιμ Σέουνγκ Μοκ, είπε στο τηλεοπτικό δίκτυο YTN ότι προσπάθησε να σώσει συνεπιβάτες του. Αλλά «το νερό έμπαινε τόσο γρήγορα, κάποιοι δεν τα κατάφεραν» ανέφερε ο ίδιος.

Τα αίτια του ναυαγίου δεν έχουν μέχρι στιγμής διευκρινιστεί, ωστόσο επιζώντες υποστηρίζουν ότι άκουσαν ένα δυνατό θόρυβο και αμέσως μετά το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση.

«Φώναζα για 30 με 40 λεπτά μέσα στο πλοίο» είπε ένας επιζών. «Αντικείμενα έπεφταν και οι άνθρωποι γλιστρούσαν στο εσωτερικό του πλοίου».

Το πλήρωμα εξέπεμψε ένα σήμα κινδύνου στις 08:58 το πρωί (02:58 ώρα Ελλάδας). Η ακτοφυλακή ανέφερε ότι το πλοίο πήρε κλίση και άρχισε να πλημμυρίζει. Βυθίστηκε δύο ώρες αργότερα.

Η πρόεδρος Παρκ Γκέουν Χιε προέτρεψε τα μέλη των συνεργείων διάσωσης να επιταχύνουν τις εργασίες τους καθώς έπεφτε η νύχτα, σημειώνοντας ότι είναι «πραγματικά συντετριμμένη» από την τραγωδία.

Άλλος επιζών μαθητής είπε σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με το δίκτυο YTN ότι άκουσε ένα δυνατό θόρυβο που συντάραξε το πλοίο, πριν το φέρι σταματήσει κι αρχίζει να παίρνει κλίση.

Πολλοί από τους συμμαθητές του έχασαν την ισορροπία τους, είπε ο Λιμ Χιούνγκ Μιν, ο οποίος φόρεσε ένα σωσίβιο ακολουθώντας τις εντολές του πληρώματος, πήδηξε στην θάλασσα και κολύμπησε γρήγορα προς μια κοντινή σωστική λέμβο. «Το νερό ήταν πολύ παγωμένο, αλλά ήθελα να ζήσω», αφηγήθηκε στο YTN.

«Η θάλασσα ήταν ήρεμη όταν το πορθμείο ξεκίνησε» υποστήριξε ένας μεσήλικας άνδρας από το νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται στο κρατικό δίκτυο Arirang. «Τότε, ξαφνικά, νιώσαμε ότι το πλοίο πήρε απότομα κλίση. Οι επιβάτες παγιδεύτηκαν και δε μπορούσαν να βγουν από τις καμπίνες τους, διότι δεν μπορούσαν να ανοίξουν τις πόρτες».

Πολλοί επιζώντες ανέφεραν ότι έλαβαν την εντολή από το πλήρωμα να μην εγκαταλείψουν το σημείο όπου βρίσκονταν.
«Το πλήρωμα μας είπε να μη μετακινηθούμε και να παραμείνουμε καθισμένοι» περιέγραψε ένας άνδρας στο κρατικό δίκτυο. «Κι έπειτα το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση και ήταν πολύ δύσκολο να βγούμε».

Το πλοίο ταξίδευε από το λιμάνι του Ιντσόν στα βορειοδυτικά της χώρας με προορισμό το νησί Τζετζού. Το δίκτυο KBS μετέδωσε τη δήλωση ενός αξιωματούχου της ακτοφυλακής που υποστήριξε ότι το πλοίο δεν ακολουθούσε την προγραμματισμένη του πορεία στο Τζετζού.

Σύμφωνα με μια εκ των θεωριών για τα αίτια του δυστυχήματος, το πλοίο έπεσε πάνω σε ύφαλο. «Εάν έπεσε σε έναν ύφαλο, είναι πιθανό το πλοίο να είχε βγει εκτός πορείας» δήλωσε ο Μιν Χονγκ Κι, ο επικεφαλής του Οργανισμού Ναυτιλίας της Κορέας, στο Arirang. «Καθώς το πλοίο έπαιρνε κλίση προς τη μία πλευρά, είναι πιθανόν τα παράθυρα να κόλλησαν ή να υπήρχαν προβλήματα με τις πόρτες του, και οι επιβάτες δεν μπόρεσαν να βγουν έξω».

Το πλοίο, το Sewol, κατασκευάστηκε το 1994 και έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 900 και πλέον επιβατών και 130 οχημάτων. Το πλοίο βάρους 6.835 τόνων έχει μήκος 146 μέτρων και πλάτος 22 μέτρων.

newsit.gr




Προσαρμοσμένη αναζήτηση
Επικοινωνία  |   Ταυτότητα  |   Σύνδεση  |   Αναφορά σφάλματος  |   Όροι χρήσης  |   Επάνω
Copyright © 2010-2024 LamiaReport.gr   Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.  |   Powered by LR WEB