Με περισσή περηφάνια παρουσίασε το Υπουργείο Παιδείας το «Νέο Λύκειο», πριν καταλαγιάσουν οι αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις:
· Κατάργηση μονόωρων μαθημάτων
· Μείωση των μαθημάτων αλλά όχι των διδακτικών ωρών (Α΄ Λυκείου 32 ώρες, Β΄ 33, Γ΄ 35)
· 8 μαθήματα στην Α΄ Λυκείου, 2 κατευθύνσεις στη Β΄ & 3 κατευθύνσεις στη Γ΄ Λυκείου.
· Υποχρεωτική εργασία
· Συνυπολογισμός των επιδόσεων των και στις τρεις τάξεις του Λυκείου

Και διερωτώμαι:
- Στην «ισχυρή» τάξη των 25+ μαθητών, δεν θα «χαθεί» ο μαθητής;
- Με τα ίδια σχολικά εγχειρίδια πώς θα εμβαθύνουμε στην ύλη;
- Χωρίς την συναίνεση πως θα επιβληθούν οι αλλαγές;
- Με πενιχρή ή ανύπαρκτη υλικοτεχνική υποδομή, βιβλιοθήκες, εποπτικά μέσα πώς θα εκπονούν οι μαθητές την ερευνητική εργασία;
- Με σχολεία που διδάσκουν και καθηγητές οι οποίοι παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα πώς θα αντιμετωπιστεί η βαθμοθηρία;

Είναι η πολλοστή εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που, όπως διαφαίνεται, είναι καταδικασμένη και αυτή ν’ αποτύχει. Εύχομαι να διαψευστώ, αφού οι επερχόμενες γενιές βρίσκονται μπροστά σε φοβερές προκλήσεις που καλούνται ν΄ αντιμετωπίσουν…

Σοφία Αντωνοπούλου
Φιλόλογος - Φροντιστής