Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 04 Ιουλίου 2022 17:10 Πώς έκαναν οι δεινόσαυροι σεξ; – Το μυστήριο με το ζευγάρωμα των προϊστορικών σαυρών

Η αναπαραγωγή τους έμοιαζε με τους ανθρώπους ή με τα ερπετά;

Οι δεινόσαυροι μπορεί να τραβούσαν πάντα το ενδιαφέρον των ανθρώπων, καθώς αποτελούν μεγαλεπήβολα θηρία από το παρελθόν, με τους επιστήμονες να έχουν αποκαλύψει αρκετές λεπτομέρειες για την ζωή τους, όμως υπάρχει ένα μυστήριο, το οποίο μέχρι στιγμής, δεν έχει επίσημη απάντηση. Πώς έκαναν σεξ;

Σύμφωνα με το bbc.com, μπορεί οι παλαιοντολόγοι να φέρνουν στο φως λεπτομέρειες της ζωής στη Γη πριν από εκατομμύρια χρόνια, όμως ακόμα δυσκολεύονται να εξηγήσουν τον τρόπο αναπαραγωγής των τεράστιων προϊστορικών σαυρών, που κυριάρχησαν στον πλανήτη πριν από 65 εκατομμύρια χρόνια.

Όπως αναφέρει το βρετανικό δημοσίευμα, η ανατομία των δεινοσαύρων έχει αρκετά κοινά με τα πουλιά και τα ερπετά, όμως σε ορισμένα κομβικά σημεία διαφέρει σημαντικά, καθώς οι προϊστορικές σαύρες υπήρξαν πρώτα. Παρόλα αυτά, υπάρχει μια σημαντική διαφορά, η οποία μάλιστα αποτελεί και κοινό στοιχείο με τους ανθρώπους.

Δεινόσαυροι

Πιο αναλυτικά, οι δεινόσαυροι, όπως και τα πουλιά, εξασφάλιζαν την αναπαραγωγική τους διαδικασία μέσω της αμάρας (ή κλοάκης), της κοινής εξόδου του πεπτικού, του ουροποιητικού και του αναπαραγωγικού συστήματός τους. Οι δεινόσαυροι όμως, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους συγγενείς τους -όπως τα πουλιά και οι σαύρες- είχαν υψηλή συγκέντρωση μελανίνης στην περιοχή των γεννητικών οργάνων.

Οι ειδικοί αναφέρουν ότι η υψηλή συγκέντρωση μελανίνης στα γεννητικά όργανα παρατηρείται στα θηλαστικά και στους ανθρώπους και λειτουργεί ως ερωτικό κάλεσμα, αφού κάνει τα συγκεκριμένα μέρη του σώματος πιο εμφανή και ελκυστικά. Στα υπόλοιπα ζώα όμως, δεν είναι τόσο σύνηθες, καθώς η συγκεκριμένη ουσία χρησιμοποιείται για άλλους σκοπούς.

Δεινόσαυροι

Χαρακτηριστικά, η μελανίνη στα αμφίβια και τα ερπετά, εντοπίζεται συνήθως σε υψηλές συγκεντρώσεις στο ήπαρ, όπου εμποδίζει την ανάπτυξη δυνητικά επιβλαβών μικροβίων, ενώ τα έντομα την χρησιμοποιούν ως ένα είδος ανοσοποιητικού συστήματος για να προστατεύσουν από μόλυνση.

Έτσι, οι παλαιοντολόγοι αναφέρουν, ότι οι δεινόσαυροι ενδέχεται να είχαν πιο ενεργή σεξουαλική ζωή σε σχέση με άλλους συγγενείς τους -όπως τα ερπετά και τα πουλιά- και να έμοιαζε κάπως με εκείνη των θηλαστικών.

Το μυστήριο με τα γεννητικά όργανα και το ζευγάρωμα

Παρόλα αυτά, υπάρχουν αρκετά ακόμα ερωτήματα που δεν έχουν απαντηθεί από τους ειδικούς, λόγω έλλειψης στοιχείων, μιας κι έχουν περάσει 65 εκατομμύρια χρόνια από την στιγμή που εξαφανίστηκαν οι δεινόσαυροι.

Αρχικά, οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν το σχήμα των γεννητικών οργάνων των δεινοσαύρων, παρά κάνουν εικασίες βάση της ανατομίας τους, οπότε δεν γνωρίζουν ακριβώς τον τρόπο λειτουργίας τους.

Παράλληλα, υπάρχουν ακόμα δύο σημαντικές απορίες, καθώς είναι δύσκολο να γίνει διαχωρισμός στους σκελετούς για το εάν ανήκουν σε αρσενικούς ή θηλυκούς δεινόσαυρους. Επίσης, σύμφωνα με τις θεωρίες που υπάρχουν από τα απολιθώματα που έχουν ανακαλυφθεί, οι ειδικοί θεωρούν ότι τα περίεργα εξωτερικά χαρακτηριστικά των προϊστορικών σαυρών, στην πραγματικότητα λειτουργούσαν για την εύρεση ερωτικού συντρόφου, παρά για κάποιον άλλο λόγο.

Δεινόσαυρος

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Στεγόσαυρου, με βάση το βρετανικό δημοσίευμα. Οι πλάκες που είχε στην πλάτη του, αρχικά εικάζονταν ότι λειτουργούσαν ως εσωτερικό θερμόμετρο, όμως στη συνέχεια αποκαλύφθηκε ότι δεν επηρέαζαν καμία σωματική λειτουργία. Ταυτόχρονα, δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως «όπλο», οπότε οι ειδικοί θεωρούν ότι ήταν η λειτουργία με την οποία προσέλκυαν το ταίρι τους, όπως πχ το παγόνι, όταν ανοίγει την ουρά του.

Έτσι, με βάση τα στοιχεία που έχουν προκύψει, οι παλαιοντολόγοι μπορεί να μην έχουν καταλήξει ακριβώς στον τρόπο με τον οποίο οι δεινόσαυροι έκαναν σεξ, όμως θεωρούν ότι διαφέρει από τον τρόπο με τον οποίο αναπαράγονται οι συγγενείς τους και ενδέχεται να μοιάζει με εκείνο των θηλαστικών.

Πηγή: newsbeast.gr