Βιταμίνη Α: Ένα εκπληκτικό θρεπτικό συστατικό που πρέπει να αυξήσετε στη διατροφή σας

Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 07 Ιουλίου 2022 16:56 Βιταμίνη Α: Ένα εκπληκτικό θρεπτικό συστατικό που πρέπει να αυξήσετε στη διατροφή σας

Η βιταμίνη Α είναι ένα θρεπτικό συστατικό που βοηθά να διατηρείτε τα μάτια και το δέρμα σας υγιή. Βοηθά επίσης το σώμα σας να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις.

Μπορείτε να λάβετε βιταμίνη Α από τρόφιμα, ή συμπληρώματα, αλλά ανεξάρτητα από το πώς τη λαμβάνετε, είναι ένα ζωτικό συστατικό της καλής υγείας.

Βιταμίνη Α: Τα βασικά οφέλη της και πού μπορείτε να τη βρείτε

Η βιταμίνη Α είναι σημαντική για την όραση

Είναι σημαντική βιταμίνη για τα μάτια σας, επειδή βοηθά στην παραγωγή δακρύων, τα οποία διατηρούν τα μάτια σας υγρά και υγιή. Βοηθά επίσης στην προστασία των ματιών σας από μολύνσεις, καθώς τα δάκρυα είναι ένα σημαντικό αμυντικό σύστημα για τα μάτια.

Βοηθά στο σχηματισμό μιας κίτρινης χρωστικής -που ονομάζεται ροδοψίνη (rhodopsin)- η οποία είναι απαραίτητη για την όραση σε χαμηλό φωτισμό. Συμβάλλει, επίσης, στην πρόληψη της φθοράς που έρχεται με την πάροδο των ετών, διατηρώντας επιφάνεια του ματιού (κερατοειδής) υγιή και βοηθώντας στην παραγωγή δακρύων.

Η βιταμίνη Α είναι επίσης σημαντική για το δέρμα

Είναι σημαντική για το δέρμα, επειδή βοηθά στην παραγωγή σμήγματος, το οποίο είναι το φυσικό έλαιο που διατηρεί το δέρμα ενυδατωμένο. Βοηθά επίσης στην αποκατάσταση του ιστού του δέρματος.

Χωρίς βιταμίνη Α, το δέρμα θα δυσκολευόταν να επουλωθεί από κοψίματα και πληγές. Βοηθά επίσης στην προστασία του δέρματος από τις βλαβερές υπεριώδεις (UV) ακτίνες του ήλιου.

Η βιταμίνη Α μειώνει την ακμή

Εκτός των άλλων είναι ένα αντιοξειδωτικό που μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του δέρματος από τις βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες είναι μόρια που μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα και να οδηγήσουν σε φλεγμονή. Η εν λόγω βιταμίνη μπορεί να βοηθήσει στην μείωση της φλεγμονής που σχετίζεται με την ακμή.

Πού θα βρείτε τη βιταμίνη Α

Μπορείτε να την πάρετε από πολλές διαφορετικές τροφές. Μερικές καλές πηγές βιταμίνης Α είναι:

  • αυγά
  • γάλα
  • συκώτι
  • καρότα
  • γλυκοπατάτες
  • σκούρα φυλλώδη πράσινα λαχανικά

Μπορείτε επίσης να πάρετε βιταμίνη Α από συμπληρώματα.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι μπορεί να μην λαμβάνουν αρκετή βιταμίνη Α. Η κακή διατροφή μπορεί να είναι αιτία, όπως και ορισμένες ιατρικές καταστάσεις. Η ανεπάρκεια βιταμίνης Α μπορεί επίσης να προκληθεί από προβλήματα απορρόφησης στο έντερο, ή από ασθένειες του ήπατος.

Πώς να βάλετε περισσότερη βιταμίνη Α στη διατροφή σας

Τα πράσινα και τα πορτοκαλί λαχανικά είναι εξαιρετικές πηγές βιταμίνης Α, όπως και το γάλα και τα αυγά. Δοκιμάστε να φτιάξετε ένα υγιεινό smoothie λαχανικών, ή να προσθέσετε μερικές γλυκοπατάτες στην επόμενη ομελέτα σας.

Είναι τα συμπληρώματα βιταμίνης Α καλή ιδέα;

Δεν υπάρχει απλή απάντηση σε αυτή την ερώτηση. Εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η ηλικία, η κατάσταση της υγείας σας και η γενικότερη διατροφή σας. Μερικοί μπορεί να ωφεληθούν από την λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης Α, ενώ άλλοι μπορεί να μην τα χρειάζονται. Η υπερβολική ποσότητα βιταμίνης Α μπορεί να είναι τοξική για τον οργανισμό. Τα συμπτώματα τέτοιας τοξικότητας περιλαμβάνουν:

  • ναυτία
  • έμετο
  • πονοκέφαλο
  • ζάλη
  • θολή όραση

Συμπερασματικά

  • Είναι σημαντικό να λαμβάνετε αρκετή βιταμίνη Α, είτε από τρόφιμα είτε από συμπληρώματα
  • Είναι πολύ σημαντική βιταμίνη για την όραση, το δέρμα και τη γενική υγεία
  • Δοκιμάστε να προσθέσετε μερικές από τις τροφές που αναφέρονται παραπάνω στη διατροφή σας
  • Σε περίπτωση αμφιβολίας, συμβουλευτείτε έναν διατροφολόγο για εξατομικευμένες συμβουλές

Πηγή: https://scitechdaily.com

Γράψτε το σχόλιο σας

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Η ιστοσελίδα "LamiaReport.gr" δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.

Προσαρμοσμένη αναζήτηση