Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 23 Μαρτίου 2023 11:13 NASA: Αστεροειδής στο μέγεθος του Big Ben θα περάσει ξυστά από τη Γη το Σάββατο - Τι λένε οι επιστήμονες

Ένας αρκετά μεγάλος αστεροειδής με το κωδικό όνομα «2023 DZ2» θα περάσει ξυστά από τη Γη το Σάββατο, σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα «Asteroid Watch» τής NASA.

Ο αστεροειδής υπολογίζεται σχεδόν στο μέγεθος του Big Ben και θα φτάσει σε απόσταση 107.500 μιλίων (173.000 km) από τη Γη το Σάββατο, δύο φορές πιο κοντά από το φεγγάρι, το οποίο περιφέρεται σε μέση απόσταση 238.855 μιλίων.

Ο διαστημικός βράχος, που ονομάζεται «2023 DZ2», εκτιμάται επί του παρόντος ότι έχει διάμετρο έως και 93 μέτρα, τρεις φορές μεγαλύτερος από τον αστεροειδή του Τσελιάμπινσκ που έπληξε τη Ρωσία το 2013, ο οποίος διαλύθηκε στον αέρα, παράγοντας ένα πολύ ισχυρό ωστικό κύμα.

NASA: Εξαιρετική ευκαιρία για επιστημονική έρευνα

Η ομάδα «Asteroid Watch» της NASA ανάρτησε στο Twitter: «Οι αστρονόμοι με το Διεθνές Δίκτυο Προειδοποίησης Αστεροειδών χρησιμοποιούν αυτήν τη στενή προσέγγιση για να μάθουν όσο το δυνατόν περισσότερα για το 2023 DZ2 σε σύντομο χρονικό διάστημα - καλή πρακτική για το #PlanetaryDefense στο μέλλον, εάν μια πιθανή απειλή αστεροειδών προκύψει ποτέ».

Ο αστεροειδής ανακαλύφθηκε στις 27 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους από επιστήμονες που συνεργάζονται με το «Ευρωπαϊκό Οργανισμό Έρευνας για Αστεροειδείς κοντά στη Γη».

Ο «2023 DZ2» ανακαλύφθηκε από το τηλεσκόπιο «Isaac Newton»

Οι επιστήμονες παρατήρησαν τον αστεροειδή χρησιμοποιώντας το τηλεσκόπιο «Isaac Newton» στο Αστεροσκοπείο Roque de los Muchachos, στη Λα Πάλμα τών Καναρίων Νήσων.

Τότε ήταν 9,9 εκατομμύρια μίλια (16 εκατομμύρια χιλιόμετρα) από τη Γη και χρειάστηκαν περίπου 3,16 χρόνια για να περιφερθεί γύρω από τον ήλιο.

Πηγή: NASA