Το James Webb "συνέλαβε" ένα ερωτηματικό να πλανάται στο σύμπαν

Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 10 Αυγούστου 2023 15:50 Το James Webb "συνέλαβε" ένα ερωτηματικό να πλανάται στο σύμπαν

Το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb ανακάλυψε ένα γιγάντιο κοσμικό ερωτηματικό στο διάστημα που προκάλεσε μια σύγχυση στους επιστήμονες.

Το ισχυρότερο και ακριβότερο διαστημικό τηλεσκόπιο που υπάρχει -προς το παρόν- James Webb εκτελούσε τις συνήθεις εργασίες του, όταν εντόπισε κάτι εξαιρετικά περίεργο στο μακρινό σύμπαν.

Ήταν ένα ερωτηματικό.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι μπορεί να πρόκειται για ένα ζευγάρι γαλαξιών που συγχωνεύονται και κατά τύχη έχουν το σχήμα ερωτηματικού.

"Οι αλληλεπιδράσεις τους μπορεί να προκάλεσαν το παραμορφωμένο σχήμα ερωτηματικού", είπαν εκπρόσωποι του Επιστημονικού Ινστιτούτου Διαστημικού Τηλεσκοπίου στο Space.com, πριν καταλήξουν στο ότι θα απαιτηθεί πρόσθετη παρακολούθηση για να καταλάβουμε τι είναι με βεβαιότητα.

Ενδέχεται να είναι και ένας ενιαίος γαλαξίας με περίεργο σχήμα.

Το ενδεχόμενο ωστόσο, της συγχώνευσης βρίσκει σύμφωνους πολλούς επιστήμονες, δεδομένου ότι οι γαλαξίες συγκρούονται και συγχωνεύονται συνεχώς.

Το ερωτηματικό ήταν ένα πολύ μικρό κομμάτι της εντυπωσιακής εικόνας που συνέλαβε το James Webb.

Η ΝASA δημοσίευσε το στιγμιότυπο στις 26/7, ενημερώνοντας ότι “το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb της NASA απαθανάτισε τα τερτίπια ενός ζευγαριού νεαρών αστεριών που σχηματίζονται ενεργά, γνωστά ως Herbig-Haro 46/47, σε φως υψηλής ανάλυσης κοντά στο υπέρυθρο.

Για να τα βρείτε, ιχνηλατήστε τις φωτεινές ροζ και κόκκινες αιχμές περίθλασης μέχρι να εστιάσετε το κέντρο: τα αστέρια βρίσκονται μέσα στην πορτοκαλολευκή κηλίδα. Είναι θαμμένα βαθιά σε ένα δίσκο αερίου και σκόνης που τροφοδοτεί την ανάπτυξή τους, καθώς συνεχίζουν να αποκτούν μάζα.

Ο δίσκος δεν είναι ορατός, αλλά η σκιά του φαίνεται στις δύο σκοτεινές, κωνικές περιοχές που περιβάλλουν τα κεντρικά αστέρια”.