Αγία Ιερουσαλήμ: «Φωλιασμένη» στους βράχους της Λιβαδειάς

Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 05 Οκτωβρίου 2023 13:56 Αγία Ιερουσαλήμ: «Φωλιασμένη» στους βράχους της Λιβαδειάς

Ο λόγος για το εκκλησάκι της Αγίας Ιερουσαλήμ που βρίσκεται στα νότια της Λιβαδειάς, χτισμένο σε απόκρημνους βράχους κοντά στο σπήλαιο της Ζωοδόχου Πηγής.

Απολαύστε παρακάτω το βίντεο και τις φωτογραφίες του Michael Miller.

Για να φτάσει στο ξωκλήσι ο επισκέπτης πρέπει να ανέβει περίπου 700 σκαλιά, ενώ απλώνεται στον απόκρημνο βράχο του Παρνασσού, στην είσοδο της χαράδρας «Βάρσαμος». Εσωτερικά ο ναός έχει αψίδα και λιθόκτιστο τέμπλο. Πάνω από τον σπηλαιώδη ναό υπάρχει μια άλλη σπηλιά που ονομάζεται «κελί του παππού».

Φαίνεται ότι σε αυτό το σπήλαιο ζούσε Ιεροσολυμίτης μοναχός ή ασκητής. Στα χρόνια της τουρκικής σκλαβιάς το εκκλησάκι αυτό χρησιμοποιήθηκε ως καταφύγιο των κατοίκων της Αμφίκλειας και λέγεται ότι εδώ είχε τη σκοπιά του ο Οδυσσέας Ανδρούτσος.

Το μονοπάτι για την εκκλησία ξεκινά από τις πηγές της Κρύας, στη Λιβαδειά. Ακολουθούμε το καλντερίμι, δίπλα στις πηγές και αφού περάσουμε το υπαίθριο θέατρο του Κρύα, τα σκαλοπάτια ξεκινούν στα αριστερά μας. Διασχίζουμε το μονοπάτι που περνά από μια κατάφυτη πλαγιά, συναντάμε το εκκλησάκι του Αη Μηνά και συνεχίζουμε δεξιά με κατεύθυνση προς την Αγία Ιερουσαλήμ.

Η θέα εδώ είναι μοναδική. Απέναντι αριστερά βλέπουμε το Μεσαιωνικό κάστρο, στο βάθος τον Παρνασσό, δεξιά το πέτρινο θέατρο, κάτω από το φαράγγι που σχηματίζει ο ποταμός Έρκυνα και στο βάθος η πόλη της Λιβαδειάς και ο κάμπος της Κωπαΐδας.

Στην επιστροφή μπορεί κανείς να ακολουθήσει το καλοδιατηρημένο μονοπάτι που υπάρχει πίσω από το ξωκλήσι του Αη Μηνά και οδηγεί στην περιοχή του αγρού, προσφέροντας πανοραμική θέα της περιοχής.

Δείτε το βίντεο του Michael Miller | Millerium:

Γράψτε το σχόλιο σας

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Η ιστοσελίδα "LamiaReport.gr" δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.