Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 12 Φεβρουαρίου 2024 11:00 Ερευνητές τρελάθηκαν μόλις τράβηξαν φωτογραφίες ζώου που δεν είχε δώσει σημάδια ζωής για 140 χρόνια (ΒΙΝΤΕΟ)

Σε μια αξιοσημείωτη εξέλιξη που καθήλωσε την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα αλλά και τους λάτρεις των πτηνών, μια ομάδα ερευνητών πέτυχε ένα πρωτοποριακό κατόρθωμα, καταγράφοντας σπάνια πλάνα ενός σπάνιου πτηνού που δεν έχει καταγραφεί εδώ και 140 χρόνια. Το γεγονός αυτό, το οποίο εκτυλίχθηκε στο απομακρυσμένο νησί Fergusson στην Παπούα Νέα Γουινέα, προκάλεσε τεράστιο ενθουσιασμό και προσφέρει μια αχτίδα ελπίδας για τη διατήρηση αυτού του εξαιρετικά απειλούμενου είδους.

Το πτηνό, που διακρίνεται για τη μοναδική του εμφάνιση και τις προτιμήσεις του στο βιότοπό του, κατοικεί στα πυκνά τροπικά δάση της Νέας Γουινέας. Αυτό το ασύλληπτο πουλί είναι ιδιαίτερα ευάλωτο λόγω της συνεχιζόμενης απειλής της αποψίλωσης των δασών, γεγονός που συμβάλλει στην κατάσταση κρίσιμης απειλής του.

Η ανακάλυψη έγινε τον Σεπτέμβριο του 2022, όταν οι συνδιευθυντές της αποστολής John Mittermeier και Jason Gregg, μαζί με την ομάδα τους, ξεκίνησαν μια αποστολή για να εντοπίσουν αυτό το μυθικό πτηνό. Το ταξίδι τους τους οδήγησε στο νησί Fergusson, ένα καταπράσινο τοπίο που κυριαρχείται από τροπικά δάση και πανύψηλα ηφαίστεια, το οποίο αποτελεί μέρος των νησιών D'Entrecasteaux. Εδώ, βασιζόμενοι στις μαρτυρίες τοπικών κυνηγών και χωρικών που ανέφεραν θεάσεις και χαρακτηριστικές φωνές του πτηνού, οι ερευνητές έστησαν παγίδες με κάμερες σε στρατηγικά σημεία, ελπίζοντας ενάντια στις πιθανότητες να συλλάβουν αποδείξεις για την ύπαρξη του πτηνού.

Η σημασία αυτής της ανακάλυψης εκτείνεται πέρα από το επιστημονικό επίτευγμα της τεκμηρίωσης ενός είδους που δεν είχε παρατηρηθεί για 140 χρόνια. Το viral βίντεο που καταγράφει τις πανηγυρικές αντιδράσεις των ερευνητών δεν προβάλλει μόνο τον προσωπικό τους θρίαμβο, αλλά υπογραμμίζει επίσης τη συλλογική χαρά και ελπίδα που εμπνέουν τέτοιες ανακαλύψεις στην επιστημονική κοινότητα.

Πηγή: gazzetta.gr