Ανακαλύφθηκε κολοσσιαίο σμήνος εξόριστων άστρων που περιπλανώνται στο Σύμπαν

Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 07 Δεκεμβρίου 2023 14:33 Ανακαλύφθηκε κολοσσιαίο σμήνος εξόριστων άστρων που περιπλανώνται στο Σύμπαν

Η αστρική ομάδα έχει δημιουργήσει μια κοσμική δομή δέκα φορές μακρύτερη από το γαλαξία μας.

Μια εντυπωσιακή από πολλές απόψεις ανακάλυψη έκανε και μάλιστα κατά λάθος διεθνής ερευνητική ομάδα. Οι ερευνητές προσπαθούσαν να συλλέξουν δεδομένα για την σκοτεινή ύλη στο Σύμπαν όταν εντόπισαν στο διαγαλαξιακό κενό (τις διαστημικές περιοχές ανάμεσα στους γαλαξίες) ένα σμήνος άστρων που έχουν δημιουργήσει μια κοσμική δομή την οποία οι αστρονόμοι έχουν ονομάσει «Αστρικό Ρεύμα».

Πρόκειται για ομάδες άστρων που κινούνται ομαδικά και έχουν εντοπιστεί τέτοια αστρικά ρεύματα εντός των γαλαξιών. Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Astronomy & Astrophysics» οι ερευνητές παρουσιάζουν την ανακάλυψη του πρώτου αστρικού ρεύματος που γνωρίζουμε το οποίο βρίσκεται στο διαγαλαξιακό κενό, τις περιοχές του Διαστήματος ανάμεσα στους γαλαξίες.

Αυτό το αστρικό ρεύμα βρίσκεται στο διαγαλαξιακό κενό του γαλαξιακού συμπλέγματος της Κώμης που αποτελείται από μια ομάδα περισσότερων από χίλιους μικρούς γαλαξίες που βρίσκονται περίπου 231 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τη Γη. Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι αυτό το διαγαλαξιακό αστρικό ρεύμα έχει μήκος 10 φορές μεγαλύτερο από το μήκος του γαλαξία μας. Μάλιστα η ανακάλυψη έγινε τυχαία αφού οι ερευνητές αναζητούσαν στοιχεία για την σκοτεινή ύλη του Σύμπαντος.

Μια πρώτη εκτίμηση των ειδικών είναι ότι οι βαρυτικές αλληλεπιδράσεις ανάμεσα σε γαλαξίες υποχρεώνουν άστρα να εγκαταλείπουν τους γαλαξίες τους σχηματίζοντας ένα ρεύμα παρόμοιο με τα αντίστοιχα που υπάρχουν εντός των γαλαξιών όταν άστρα εξωθούνται σε έξοδο από τα νεφελώματα ή τις περιοχές στις οποίες βρίσκονται.

Πηγή: Naftemporiki.gr