Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 18 Νοεμβρίου 2022 10:26 Οι Αυστραλοί ανακάλυψαν είδος κροκόδειλου, με... μικρό δεινόσαυρο στο στομάχι του

Προϊστορικός κροκόδειλος φαίνεται να έφαγε μικρό δεινόσαυρο, πριν πεθάνει στα χέρια μεγαλύτερου θηρευτή, πριν 95.000.000 χρόνια.

Παλαιοντολόγοι από το Κουίνσλαντ της Αυστραλίας, βρέθηκαν ενώπιον ενός σκελετού που ανήκε σε κροκόδειλο.

Η έρευνα έδειξε πως το πλάσμα έζησε πριν 95.000.000 χρόνια και ότι επρόκειτο για είδος που δεν ήταν γνωστό.

Ο πρώτος προϊστορικός κροκόδειλος του είδους του που εντοπίστηκε για πρώτη φορά στην Αυστραλία και είχε οκτώ πόδια, ονομάστηκε Confractosuchus sauroktonos. Δηλαδή, “χαλασμένος δολοφόνος δεινοσαύρων” και τοποθετήθηκε στο γλυκό νερό.

Βρέθηκε σχεδόν πήρες το κρανίο του, αλλ όχι τα άκρα και η ουρά που 'δημιούργησαν' οι ερευνητές με τη βοήθεια της τεχνολογίας, ώστε να έχουν την πλήρη εικόνα.

Η έκπληξη του πρωτοφανούς ευρήματος που ένιωσαν οι επιστήμονες έγινε ακόμα μεγαλύτερη, όταν ανακάλυψαν στο στομάχι του λείψανα δεινοσαύρου. Κάτι που επίσης, ιστορικά δεν είχε συμβεί ποτέ άλλοτε.

(αυτή η ανακάλυψη ήταν προϊόν λάθους που έκανε παλαιοντολόγος, όπως προσπαθούσε να καθαρίσει τον σκελετό. Και τον έσπασε, για να βγουν στην επιφάνεια τα λείψανα του δεινοσαύρου).

Ο επικεφαλής της μελέτης, συνεργάτης του μουσείου της Αυστραλιανής Εποχής Δεινοσαύρων, Matt White εξήγησε στο All That Interesting πως “τα απολιθώματα παρέχουν νέες ενδείξεις για το πώς ζούσαν τα ζώα πριν εκατομμύρια χρόνια στην Αυστραλία, όταν δεινόσαυροι, κροκόδειλοι, θηλαστικά και πουλιά περιφέρονταν μαζί στη γη.

Βοηθά να καταλάβουμε πώς ευδοκίμησε το οικοσύστημα αυτό, πριν δεκάδες εκατομμύρια χρόνια.

Δεδομένης της έλλειψης συγκρίσιμων παγκόσμιων δειγμάτων, αυτός ο προϊστορικός κροκόδειλος και το τελευταίο του γεύμα, θα συνεχίσουν να παρέχουν ενδείξεις για τις σχέσεις και τις συμπεριφορές των ζώων που κατοικούσαν στην Αυστραλία πριν εκατομμύρια χρόνια”.

Οι ερευνητές εκτιμούν πως ο κροκόδειλος πέθανε αφότου ‘έπιασε’ και έφαγε τον δεινόσαυρο που είχε μέγεθος κοτόπουλου, είχε ράμφος και ήταν φυτοφάγος.

“Δεν είναι ξεκάθαρο το πώς πέθανε ο κροκόδειλος, αλλά το είδος του δεν ήταν στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας. Άρα κάποιος άλλος θηρευτής πρέπει να τον σκότωσε”, πρόσθεσε ο White.

Πηγή: All That Interesting