Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 27 Απριλίου 2023 15:43 «Ως το 2029 θα μας έχουν επισκεφτεί εξωγήινοι»: Τι αποκαλύπτει ομάδα επιστημόνων από την Καλιφόρνια

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια εκτιμούν ότι ως το 2029 θα έχει γίνει η πρώτη επαφή με άλλες μορφές ζωής στο αχανές Σύμπαν.

Πίσω στο 2002, η NASA είχε στείλει εκπομπές ραδιοκυμάτων στο Pioneer 12, ένα όχημα που είχε εκτοξεύσει στο διάστημα, στο πλαίσιο ενός πρωτοκόλλου ρουτίνας, με στόχο να διασφαλίσει πως είναι εφικτή η επικοινωνία.

Επικεφαλής αυτής της δημοσίευσης για την έλευση των εξωγήινων στο περιοδικό Publications of the Astronomical Society, είναι ο Χάουαρντ Ισάακσον, αστρονόμος που εργάζεται στο Berkeley. Ο Ισάακσον είναι συγγραφέας του βιβλίου «This is a famous idea from Carl Sagan, who used it as a plot theme in the movie Contact», από το οποίο έγινε και η ταινία του 1997, όπου επιστήμονες του Ινστιτούτου Αναζήτησης Εξωγήινης Ζωής βρίσκουν αποδείξεις εξωγήινων σε ένα μακρινό πλανήτη 26 έτη φωτός από τη Γη.

Όπως λοιπόν και στο βιβλίο, έτσι και στην έρευνα της ομάδας του, ο Ισάακσον χρησιμοποίησε σήμερα που εστάλησαν από τη Γη στα σκάφη Voyager 1, Voyager 2, Pioneer 10, Pioneer 11 και New Horizons και χαρτογράφησε το πού θα μπορούσαν να έχουν απλωθεί από τη στιγμή που εξέπεμψαν.

Όλα αυτά τα σκάφη έχουν επικοινωνήσει με το Deep Station Network με σκοπό να λάβουν επιστημονικά και τηλεμετρικά δεδομένα και τα έχουν εκπέμψει στο διαστρικό χάος. Το DSN είναι ένα διεθνές δίκτυο γιγάντιων ραδιοκεραιών που υποστηρίζει τις διαπλανητικές αποστολές και κάποιες που βρίσκονται σε τροχιά Γης. Και από τα στοιχεία, επιβεβαιώθηκε πως οι εκπομπές των Voyager 2, Pioneer 10 και Pioneer 11 έχουν ήδη προσεγγίσει τουλάχιστον ένα αστέρι.

Του δε Pioneer 10, έχουν προσεγγίσει έναν λευκό νάνο το 2002 και εκτιμάται ότι ως το 2313 θα έχουν περάσει από 222 άστρα! Το Voyager 1 και το New Horizons θα συναντήσουν το πρώτο τους άστρο στο εγγύς μέλλον, μέχρι το 2044.

Πότε θα επιστρέψουν οι εκπομπές από κάθε σκάφος

Καθώς έχουν περάσει 21 χρόνια από αυτές τις εκπομπές, οι ερευνητές εξηγούν ότι αν υπάρχουν εξωγήινοι, θα έχουν ήδη στείλει πίσω τα δικά τους ραδιοκύματα, τα οποία θα φτάσουν στη Γη ως το 2029, με βάση την ταχύτητα του φωτός που καλύπτει ένα παρσέκ* κάθε 3.26 χρόνια.

Συνολικά, όλες οι εκπομπές θα έχουν συναντήσει 277 άστρα μέχρι το 2341.

Το Voyager 2 μόνο του θα έχει εκπέμψει σε 272 άστρα ως το 2336, με τους επιστήμονες να περιμένουν από αυτή την κατεύθυνση μια ανταπόκριση ως το 2033. Το Pioneer θα ξεπεράσει τα 386 άστρα στο τέλος της πορείας των ραδιοκυμάτων και η ανταπόκριση έχει τοποθετηθεί ως το 2058.

Από το New Horizons η ανταπόκριση των εκπομπών από κάποιο από τα 139 άστρα που θα έχει συναντήσει ως το 2338, τοποθετούνται στο 2232!

Αυτά τα διαγράμματα επιτρέπουν στους επιστήμονες να εστιάσουν σε συγκεκριμένες ομάδες αστεριών από τις οποίες μπορούν να περιμένουν μια επιστροφή σήματος.

Παρόλο που αρκετοί επιστήμονες εκτιμούν πως αυτή η δημοσίευση είναι μια καλή άσκηση πεδίου, αλλά δεν πρόκειται να έχει αποτέλεσμα, ίσως κάποιο σήμα να έχει ήδη επιστρέψει, εκτιμούν από την ομάδα του UC.

Η DailyMail επικαλείται πηγές πως στις ΗΠΑ διενεργούνται συγκεκριμένα διαστημικά προγράμματα, με κάποια να έχουν ανασύρει συντρίμμια από σκάφος που θυμίζει UFO, ενώ ο δρ. Γκάρι Νόλαν, ανοσολόγος και υποψήφιος για Νόμπελ Ιατρικής, έχει αναλάβει από τη CIA να ερευνήσει το Σύνδρομο της Αβάνας, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε το 2016 και προκάλεσε περίεργα εγκεφαλικά συμπτώματα σε διπλωμάτες των ΗΠΑ στην Κούβα.

Όλα τα παραπάνω μοιάζουν με μια θεωρία συνωμοσίας ή κάτι τέτοιο, αλλά στην επιστήμη υπάρχει ένας απαράβατος κανόνας: όλα έχουν την ελαχιστότερη πιθανότητα να συμβούν και εξίσου ίδια πιθανότητα να μη συμβούν!

* παρσεκ: μονάδα μέτρησης μήκους (αποστάσεων) στην αστρονομία, αντιστοιχεί σε περίπου 3,26 έτη φωτός, το οποίο είναι περίπου 30,9 τρισεκατομύρια (3,09 × 1013 ) χιλιόμετρα.

Πηγή: .ntronews.gr