Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 29 Αυγούστου 2023 21:55 Τα μυστηριώδη σφαιρίδια που βρέθηκαν στον βυθό του Ειρηνικού έχουν διαστρική προέλευση, λέει καθηγητής του Χάρβαρντ

Ο διάσημος αστροφυσικός Άβι Λεμπ ισχυρίζεται ότι η ομάδα του ανέκτησε - για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία - υλικά που προήλθαν από χώρο εκτός του ηλιακού μας συστήματος

Μια ομάδα επιστημόνων ισχυρίζεται ότι ανέκτησε - για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία - υλικά από τον βυθό του Ειρηνικού ωκεανού που προήλθαν από χώρο εκτός του ηλιακού μας συστήματος.

Από τότε που έμαθε για την πτώση ενός «παράξενου μετεωρίτη» στον πλανήτη μας, ο αστροφυσικός Άβι Λεμπ ήταν αποφασισμένος να ανακαλύψει εάν επρόκειτο για ένα «εξωγήινο» τεχνητό αντικείμενο που συνετρίβη στον Ειρηνικό ωκεανό. Τώρα ο καθηγητής του Χάρβαρντ υποστηρίζει ότι ο ίδιος και η ομάδα του βρίσκονται ένα βήμα πιο κοντά στο να καθορίσουν τη φύση αυτών των μυστηριωδών σφαιριδίων που συγκεντρώθηκαν στο πλαίσιο μιας φιλόδοξης αποστολής τον περασμένο Ιούνιο, ανοιχτά των ακτών της Παπούα Νέα Γουϊνέα.

Σε σημερινή ανακοίνωσή του στα ΜΜΕ, ο Λεμπ αναφέρει ότι οι πρώτες αναλύσεις των σφαιριδίων αυτών, που πιστεύεται ότι ειναι θραύσματα του «μετεωρίτη» που κατέπεσε κοντά στις ακτές του νησιωτικού κράτους το 2014, έχουν «διαστρική προέλευση».

Τα πρώτα ευρήματα των επιστημόνων δεν απαντούν ακόμη το ερώτημα εάν τα μεταλλικά αυτά αντικείμενα είναι τεχνητά ή φυσικά, όμως ο Λεμπ λέει ότι είναι σίγουρος ότι δεν ταιριάζουν με κανένα γνωστό κράμα στο ηλιακό μας σύστημα.

«Πρόκειται για μια ιστορική ανακάλυψη επειδή είναι η πρώτη φορά που άνθρωποι ανακτούν υλικά από ένα μεγάλο αντικείμενο που έφτασε στη Γη από χώρο εκτός του ηλιακού μας συστήματος. Η επιτυχία της αποστολής αναδεικνύει την αξία του να παίρνει κανείς ρίσκα στην επιστημονική έρευνα, ακόμα και κόντρα στα εμπόδια, εφόσον υπάρχει η ευκαιρία να ανακαλυφθεί καινούργια γνώση».

Σύμφωνα με το USA Today, τα μεταλλικά σφαιρίδια ανακτήθηκαν από τον βυθό του Ειρηνικού σε διάστημα δύο εβδομάδων.

Η ομάδα των επιστημόνων και ερευνητών με επικεφαλής τον Λεμπ ταξίδεψε με το σκάφος Silver Star στις βόρειες ακτές της Παπούα Νέα Γουινέα, με την αποστολή να βρουν απομεινάρια του ασυνήθιστου μετεωρίτη που εισήλθε στη γήινη ατμόσφαιρα το 2014. Χρηματοδότης της αποστολής ήταν ο επίχειρηματίας Τσαρλς Χόσκινσον, που δαπάνησε 1,5 εκατ. δολάρια για την ανάκτηση των σωματιδίων.

Για περίπου πέντε χρόνια, κανείς δεν είχε δώσει σημασία στα δεδομένα για τον μετεωρίτη IM1 που είχαν καταγράψει αισθητήρες αμερικανικών υπηρεσιών, μέχρι που ο Λεμπ με τον Αμίρ Σιράτζ, τότε προπτυχιακό ακόμη φοιτητή του Χάρβαρντ, τον ανακάλυψαν το 2019 και δημοσίευσαν τα ευρήματά τους. Χρειάστηκε ωστόσο να περάσουν ακόμα τρία χρόνια, για να ανακοινώσει το 2022 η Διαστημική Διοίκηση των ΗΠΑ με επιστολή της στη NASA ότι το αντικείμενο προήλθε από άλλο ηλιακό σύστημα.

Η ανακοίνωση αυτή δικαίωσε τον Λεμπ, συνιδρυτή του Galileo Project, ενός ερευνητικού προγράμματος στο Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, που είναι αφιερωμένο στην αναζήτηση εξωγήινης τεχνολογίας. Επτά μήνες αργότερα, εκείνο και η ομάδα του βρίσκονταν μερικές δεκάδες μίλια ανοιχτά της νήσου Μανούς «χτενίζοντας» τον βυθό με μια ειδική κατασκευή καλυμμένη με μαγνήτες.

πηγή: protothema.gr